Klantenservice

Verzending en retourneren

Covid-19

Het is momenteel drukker als normaal bij de bezorgpartners. Hierdoor is het mogelijk dat uw bestelling vertraging oploopt. Wij doen er alles aan om uw pakket tijdig te bezorgen maar rekenen op uw begrip in deze uitzonderlijke tijden.
U kunt bij ontvangst van de Track&Trace code de meest actuele bezorginformatie raadplegen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Indien een product op stock is kan dit de dag van bestelling nog verwerkt worden voor 16h.
Indien een product niet op stock is streven we naar een levertermijn van 5-7 werkdagen. Bij langere levertermijnen wordt u gecontacteerd door onze klantendienst.
Wilt u uw bestelling in deelleveringen ontvangen? Contacteer de klantendienst en we zoeken samen met u naar de beste oplossing.
Van zodra het pakket naar u onderweg is ontvangt u de Track&Trace Code zodat u uw pakket kunt volgen. Uw bestelling wordt verstuurd met DPD.

Mijn ontvangen product is beschadigd of defect, wat nu?

Service staat bij ons hoog in het vaandel, we maken uw pakket klaar met de grootste zorg en gaan voor optimale tevredenheid.
Is er toch iets fout gelopen? Contacteer dan binnen de vijf dagen onze klantendienst en we lossen het op voor u, foto’s van het probleem zijn hierbij onmisbaar.
Stuur alle info naar hello@lumico.be vergezeld van het ordernummer en we nemen zo spoedig mogelijk contact op met u.

Ik wil een product retourneren, kan dat?

U neemt bij voorkeur contact op met onze klantenservice via hello@lumico.be met duidelijke vermelding van wat u wil retourneren met gebruik van het downloadbare formulier. Wij contacteren u zelf om de beste manier tot retour te bekomen.
Stuur altijd producten in een stevige verpakking terug om schade te vermijden, producten die door slechte verpakking beschadigd raken kunnen wij spijtig genoeg niet aanvaarden.
De terugbetaling zal uitgevoerd worden totdat wij alle goederen terug hebben ontvangen, of totdat u hebt aangetoond dat de goederen werden terug gestuurd, dit is naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Ik wil een product ruilen, kan dit?

Dat kan zeker! Neem contact op met onze klantendienst op hello@lumico.be met vermelding van ordernummer, product en reden tot omruiling en we zoeken samen naar de snelste oplossing.

Wie betaalt de verzendkosten bij retourneren?

Wij betalen de verzendkosten van de retournering in volgende toepassingen:
– Indien u een product hebt ontvangen dat u niet besteld heeft;
– Indien u een product defect geleverd krijgt.
U dient zelf de verzendkosten van de retournering te betalen in volgende toepassingen:
– Indien u niet tevreden bent over een product;
– Indien u per ongeluk een verkeerd product geeft besteld.
Bij het gebruikmaken van het herroepingsrecht betaalt u als consument ten hoogste de verzendkosten voor de retournering.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Indien een product geretourneerd moet worden wordt het originele aankoopbedrag naar u overgemaakt op hetzelfde platform alswaar wij de betaling binnen kregen.

Worden de verzendkosten terugbetaald?

De verzendkosten worden integraal terug betaald bij het retourneren van een volledige bestelling wanneer die aangerekend werden.

Ik kreeg het verkeerde artikel toegestuurd, wat nu?

Indien er een fout gebeurde bij de verzending van artikelen, neem dan contact op met de klantendienst via hello@lumico.be. We zoeken uit waar het fout ging en sturen je alsnog gratis het juiste product toe. Het foutieve product laten wij op onze kosten retour sturen naar ons.

Nog andere vragen?

Aarzel niet om ons te contacteren via hello@lumico.be.